
Acun Ilıcalı'nın hazırlayıp sunduğu "Var mısın Yok musun" dün gecenin birincisi oldu. Ana haber bültenleri birbiriyle yarışırtı. Peki diğer yapımlar kaçıncı oldu? İşte reytingler...
Var Mısın Yok Musun?” reyting sıralamalarında en üstte2008 yayın döneminin yeni trendleri yarışma programları reyting listelerini alt-üst ediyor, reklamverenin de yapımcının da yüzünü güldürüyor, basında pek çok habere konu oluyorlar. Medya Takip Merkezi (MTM), televizyonların son zamanlarda büyük popülarite kazanan program tipi olan “yarışma”ları mercek altına aldı.
MTM tarafından yapılan araştırmaya göre, önemli yapımları tahtından ederek izlenme rekorları kıran yarışma programlarına basının ilgisi, yeni yayın döneminin başlangıcı olan Eylül ayına oranla yaklaşık 40,5 kat artış gösterdi. 1-15 Mart tarihleri arasında, yarışma programlarına verilen reklamların yüzde 47,5’i ise Show TV’ye dağılım gösterdi.
Yarışma programları “umut kapısı”na dönüyor
Önce ünlü edilip sonra hayatların tartışıldığı programlar; evlendirmeler, baş göz edilmelerin yaşandığı yapımlar; jürisinden yarışmacısına dillerden düşmeyen yetenek yarışmaları… Bu tip programlar, sadece izleyiciler ve yayımlandığı kanalın reklam potansiyelini etkilemiyor, toplumsal etkileri açısından da önemli sonuçlar doğuruyor. Sesine, bilgisine, dansına, şansına güvenen insanların “umut kapısı”na dönen yarışma programları, izleyicileri ekran başına bağlıyor. İzlenme oranları günden güne artan yarışma programları, reklamverenin de yeni gözdeleri arasında üst sıralarda yerini alıyor.
MTM, son zamanlarda en çok konuşulan konular arasında yer alan ve kazandırdığı büyük paralarla dikkatleri üzerine çeken, TV’lerin yeni gözdesi yarışma programlarını araştırma konusu yaptı. Yayımlandığı geceler, en çok izlenen yapımlar arasında uzun zamandır listelerin en üst sıralarında yer alan yerli dizileri bile tahtından eden yarışma programları, kanalların ve reklamverenin iştahını kabartıyor.
1600’ü aşkın gazete ve dergide yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, yarışma programlarının haber olma oranları her geçen gün artıyor. TV’de hayalleri için yarışan insanlar, gazetelerin magazin ve yaşam sayfalarının da yeni renkleri oluyor. Milyonları ekran başına kilitleyen bu yarışma programları, ilginç hayat hikayeleriyle izleyicinin ilgine maruz kalan yarışmacıları veya yorumlarıyla bir anda tüm gündemi işgal eden jüri üyelerini ekranlara yansıtarak dikkatleri çekiyor. Kimi büyük paralar vaad ediyor, kimi şöhretin kapılarını açmayı…
“Var Mısın Yok Musun?” reyting sıralamalarında en üstte
MTM’nin, basın araştırmasına göre, 1-15 Mart tarihleri arasında, ulusal gazetelerin en çok yer verdiği ve sayfalarına en çok konuk ettiği yarışma programı, “Var Mısın Yok Musun?” oldu. Acun Ilıcalı’nın sunduğu program, 15 günde, 19 köşe yazarının köşesine toplam 25 kez konuk edildi. Yayımlandığı ilk günden beri yakaladığı başarı ile reyting sıralamalarında en üstlerde yer alırken; yarışma aynı zamanda, açık arayla, en çok reklam alan yapım oldu.
Orhan Gencebay, Armağan Çağlayan, Ebru Gündeş ve Bülent Ersoy'dan oluşan jüri kadrosu ve Osmantan Erkır’ın sunumuyla ekranlarda şöhret yolunu açan “Popstar Alaturka”, özellikle jüri üyelerinin açıklamaları, yorumları ve özel hayatlarıyla ulusal gazetelere sıkça konu oldu. Reklamverenin tercihinde ancak dördüncü sırada yer alabilen yarışma programı, reyting listelerinde ise üst sıralardaki yerini koruyor.
Aynı araştırma sonuçlarına göre, ulusal gazetelerin en çok yer verdiği üçüncü yarışma programı ise Ahmet Çakar’ın sunduğu ve Fox TV ekranlarında izleyicileriyle buluşan “Şansa Bak” oldu. Program, 15 günlük süreçte 25 habere konu edilirken, bunların yüzde 60’ı köşe yazılarından oluştu. 11 yazarın, 15 kez köşesinde yer verdiği Şansa Bak, aynı zamanda reklamverenin de en çok tercih ettiği ikinci yarışma programıydı.
MTM’nin 15 günü kapsayan araştırma sonuçlarına göre, reklamverenin tercihi, daha uzun vadelerde şöhret vaad eden yarışmalardan çok, hemen sonuca bağlanan ve yarışmacıya anında para kazandıran yarışma tipleri oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder